یك مقام چینی: ایران كشوری صاحب علم و قدرت در دوره مدرن است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا ،'یانگ لی' این سخنان را روز چهارشنبه در جریان دیدار و گفت و گو با دكتر ' مهدی صفری ' سفیر جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.

سفیر ایران با سفر به استان 'جیانگ سو ' ( Jiangsu) در شرق چین ضمن بازدید از شهرك صنعتی ، علمی و تحقیقاتی ' سو جو'، با شهردار این شهر نیز در زمینه های تقویت همكاری های علمی و فنی ، تحقیقاتی و آموزشی بحث و تبادل نظر كرد.

شهردار شهر ' سوجو ' در این دیدار از پیشرفت های علمی و فنی ایران در سال های اخیر تقدیر كرد.

یانگ لی گفت: مردم چین همواره ایران را كشوری با فرهنگ و تاریخ كهن و صاحب علم و قدرت در دوره مدرن می دانند.

وی با تبریك دستاوردهای علمی و فنی جدید از جمله پرتاب ماهواره نوید صنعت به ملت و دولت ایران گفت: جمهوری اسلامی به رغم تحریم های یك جانبه غرب در سال های اخیر رشد علمی بی نظیری در جهان داشته است.

یانگ تاكید كرد كه در چنین شرایطی لازم است همكاری های چین با ایران در عرصه علوم و فنون تقویت شود و این برای هر دو كشور سودمند است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات گفت: ایران مایل به مشاركت و همكاری در زمینه های صنعتی ، علمی و فنی با استان جیانگ سو و شهر سوجو است .

دكتر صفری پیشرفت ها و تجربیات ایران در عرصه های فنون و صنایع ، تحقیقات ، نانو ، علوم زیستی ، تولید دارو و فن آوری های صنعتی را برای شهردار سوجو تشریح كرد.

شهرك صنعتی ' سوجو ' از پارك های صنعتی بزرگ دنیا در شرق چین ، در زمینه توسعه علمی ، فنی ، آموزشی و تحقیقاتی دستاوردهای شایانی داشته است.

این شهرك سال 1994 میلادی با همكاری سنگاپور ساخته شده و اكنون 150 شركت داخلی و خارجی در علوم و فن آوری پیشرفته در آن دارای مراكز تحقیقی و توسعه ای هستند.

این پارك صنعتی حدود 20 دانشگاه با 10 هزار دانشجو دارد و زمینه های فعالیت آن ابعاد فرهنگی ، علمی ، فنی ، آموزشی و صنعتی را در بر می گیرد .

شهرك ' سوجو ' تلفیقی از توسعه اجتماعی ، اقتصادی ، علمی و فنی را در خود جای داده است.

سوجو دومین شهر بزرگ استان جیانگ سو در نزدیكی شهر شانگهای و از قطب های علمی و صنعتی چین محسوب می شود.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: